Sjösjuka och sjuka cylindrar

Hej o hå, skutan den gå...Och skakar! I början av dagen gick det bra, men sedan kändes huvudet väldigt tungt och jag satte på mig mina sjösjukeband. De består av endast ett svettband med en plastkula på som trycker på en akupressurpunkt på armen som på något sätt går upp till balanssinnet.
"Äh,bluff och båg! Det där är bara psykiskt..Man inbillar sig att man inte är sjösjuk" påstod någon i klassen. Må så vara,men det funkar ju ialla fall! Mycket bättre än att knapra massa piller och tuggummin tycker jag:)

Just nu verkar det som att vi inte kommer hinna gå i land i Antwerpen. Trist! Vore skönt med lite fast mark under fötterna så att kroppen får vänja sig långsamt med havslivet...

Har inte så mycket mer att skriva för tillfället utan lägger upp tre bilder som ni beskåda. Dock vill jag bara berätta en lite smårolig sak. Kollade på statistiken för den här bloggen och igår hade jag 35 unika besökare. Det är ungefär 3 gånger så många som jag normalt har på en dag på min vanliga blogg:P
Jag tycker det är jättekul att så många verkar vilja följa mig under resan!:)



Här är alla i klassen (förutom Robin som fick vara fotograf) under morgonfikat i mässen.




I bakgrunden ser ni en reservcylinder och framför är ett topplock till cylindern. Fartygets cylindrar har en diameter på 90 cm och kolvarna har en slaglängd på några meter. Alltså något större motorer än vad båtarna har där hemma:)



Många stora separatorer fanns det också i maskin...


Nog för att det finns internet över huvudtaget här ombord, men det är ju inte direkt som bredbandet hemma..Det tar alltså ganska lång tid att ladda upp bilder, men ska försöka så mycket jag orkar!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Shit vad du är duktig att uppdatera oss Kristina! Hoppas det håller i sig, minsann inte ofta man får chansen att följa med ut på de sju haven!! ;)

Btw, fiina kojjor ni har! Det är ju finare än den jag nyss betalat en massa pengar för här hemma, fast då är ju min tyst också :)



Jag brukar tycka att "simma lugnt" är en fräsig avslutningsfras i mina mail etc., men det blir inte lika bra i detta fall... ett: "KRAM!" får duga.



/J

2009-11-17 @ 22:52:58
Postat av: Tina

Visst är jag?! Haha:D Jodå,ska verkligen försöka! Nu i början är det ju ganska mycket att skriva om så då är det bara kul att uppdatera er där hemma:)



Ååh,en tyst och stilla säng skulle jag betala mycket för! Hoppas på att det blir hyfsat lugnt inatt eftersom vi lämnar Antwerpen ganska sent..



En stor kram tillbaka!

2009-11-18 @ 17:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0