På väg!

Nu har vi varit ombord otroligt länge utan att egentligen ha gjort ett skit. Och båten ligger fortfarande till kaj i Göteborg!

I tidtabellen och i skolan sa de att avgången var klockan 18. När vi kom ombord var det klockan 20 som gällde. Och nu ligger vi som sagt fortfarande till kaj, men det verkar vara på gång ialla fall. Det skakar och brummar rejält i båten:)

Många i klassen sitter i dagrummet och kollar på film. American pie 2. Det var typ det bästa som fanns bland VHS-filmerna. För DVD-spelare fanns det inte i vårt dagrum, den har typ filipinarna lagt beslag på. Haha!

Nu rör vi på oss,yihoo! Dags att titta ut genom fönstret:)



Uppdatering:
Jag och 4 andra i klassen lyckades få tillträde in på bryggan medan vi la ut från Göteborg. Det var ganska så häftigt att se den 292 meter långa skutan lastad med en massa containrar snurra sig ut ur hamnen. Tyvärr fick vi inte använda någon kamera så jag kan inte visa någon bild.
Hur som helst verkar det vara duktiga människor som jobbar på bryggan. Det känns tryggt inför de kommande veckorna ute på det stora havet!


Kommentarer
Postat av: morsan

Gokväll. Kattis visade mej bloggen, kom just hem efter städning i huset. Det verkar bra det där med skepparna, då kan jag också känna mej trygg. Hytten ser ju bra ut, men det var en jäkligt stor båt. Och hög! Inget för mig. Sov så gott!!

2009-11-16 @ 23:13:32
Postat av: Tina

Jadå, dom kör skutan med en säker hand!:)

Nää,och det gungar och skakar ganska mycket också så du skulle inte gilla det! Men båten är helt okej och jag har mina sjösjukearmband så jag klarar mig:)

Kram!

2009-11-17 @ 17:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0