Ombord

Efter en otroligt rörig och stressig morgon ,där jag nästan missade tåget ner till Göteborg, så sitter jag nu i min säng ombord på Cartier med datorn i knät.

Vi fick gå ombord via godsrampen i aktern. Kändes inte så jättevälkomnande att gå där bland truckar och bilar som åkte, men det gick ju vägen ialla fall...
Sedan samlades vi i vårat klassrum och det första jag ser är en bild på min gamla klasskamrat från förra hösten nere i Kalmar. Hinner inte mer än tänka; "men där är ju en bild på Linda!" innan någon knackar mig på axeln och säger; "Hej din gamle sjöräv!"
Där står Linda i egen hög person och snacka om att jag blev förvånad! Men det var ett kul återseende:) Trist att hon bara var här på kort besök och inte åker med på resan!

Sedan har vi bara fått lite info om när mattiderna är och haft lite fritid för att installera oss i hytterna. Jag fattar inte att väskorna blev så fulla då garderoben inte ser så full ut nu när allt är uppackat..:P



Min koj som faktiskt är ganska skön! Dock ångrar jag att jag inte pressade ner min kudde i nån av väskorna...



På andra sidan avskärmingsväggen sover min vän Linn:)



Utsikt från ventilen just nu i Göteborg...



Vi bor på nionde däck. Det känns när man hänger ut från ventilen...(ventil=fönster på båtspråk. För er som inte visste;)



När klassen gick omkring och tittade in i varandes hytter så kallades vår hytt för julhytten. Någon tyckte att allt såg så rött ut och det kan jag väl hålla med om, trots alla hytter egentligen hade mycket röda tyger etc.
Dock vet jag inte hur mycket man kommer mobbas nu när alla ser vårt lilla lager av julgodis..:P



För övrigt verkar det vara en väldigt bra båt. Det finns ett "gym" och en pool så man kan motionera lite grann ialla fall. Mycket filipinare i besättningen som tydligen gillar att bjuda in oss på karaoke i deras dagrum..Hmm,får se om jag vågar mig på det senare..

Dock har jag en tråkig nyhet och det är att det inte finns något internet i hytterna. De håller på att dra kablar, men vet inte om det är något som blir klart under denna resa. Dock finns det en dator med internet i vårat klassrum som man får använda, men får se hur mycket bilder jag orkar ladda upp då internet via satellit kan vara ganska långsamt. Men, vi får se helt enkelt!

                                                                 


Kommentarer
Postat av: snattis

Skönt att resan gick bra. Sjysst med fönsterhytt,då kan du spy ut genom fönstret. :P Hoppas vi hörs snart på något sätt vännen! Simma lugnt :-*

2009-11-16 @ 16:53:04
Postat av: Linda

Åh, det där är ju min hytt, eller min och Amandas! =) Trevligt! Fast jag hade den andra kojen, alltså den du inte har..

Var skoj att se dig! Och glömde tipsa dig om en sak: När ni ska gå vakt i maskin tre morgnar, så börjar ni ju redan klockan sex. Passa på att försök få ditt vaktpass på vägen över till USA, för då brassar ni tiden så ni får en timme extra varje morgon, vilket gör att du inte är svintrött på morgonen. De som har vakten på vägen till Europa blir däremot tröttare, för då brassas ju klockan åt andra hållet!! Tänk på det!! =)



Hoppas du får det bra iallafall, och är det nåt knas med filippinarna ska du prata med Domingo, elektrikern, han är världens bästa!! =)



Ta hand om dig!!

Kramar

2009-11-16 @ 16:59:45
URL: http://paerlan.blogg.se/
Postat av: Krister

Alltid skönt när man installerat sig i hytten, då brukar påmönstringsstressen lätta! :) Men dubbelhytt? Nog för att du är elev ombord, men ändå. Det är ju ganska stora byggen på de där systrarna. Du får plåta lite ombord och visa vad som döljer sig på insidan, ett tips är att fotografera brand/safetyplanen!



Krister (som vet hur det är med segt internet ombord!)

2009-11-16 @ 18:37:14
Postat av: Tina

Snattis: Haha,eller hur! Synd bara att jag inte kan öppna mitt utan får springa runt till Linns fönster:P Det vet du raring! I love you <3



Linda: Oj,ser du skillnad på alla hytter?:) Konstigt nog hade Andreas Malmberg också haft den här hytten. Alla gamla MB7or verkar dras till den,haha!

Ooh,tack för tipset! Det ska jag verkligen göra:) Jättekul att se dig med! Blev väldigt ställd som sagt:P Ta hand om dig med! Kramar!



Krister: Jo,men det är ganska mysigt att bo ihop med någon faktiskt. Verkar bli ganska många fritidstimmar ombord...:P Önskemål om foto på brandplanen är noterat! Ska kirra det nån dag:)

Ha det fint!

2009-11-16 @ 19:01:38
Postat av: Sara

Glömde skicka ett trevlig resa sms idag, hade ganska mkt på jobbet så får skylla på det ^^



Men ha det jätte bra så ses vi när du kommer hem igen och då får köra en favorit i repris till Sturecompagniet igen! ;)

Puss puss <3

2009-11-16 @ 23:04:45
Postat av: Tina

Tack Sara! Vilken tur att jag har internet ombord och kan läsa det nu istället då;)

Ha det jättebra du med sötis! Puss o kram <3

2009-11-17 @ 17:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0