Liverpool!

Ledsen att det inte blev någon uppdatering igår, men det var en riktig heldag för min del!
Redan vid 9 så tassade hela klassen iland. Det var med blandade känslor som jag satte mina fötter på fast mark för första gången på fem dagar. Dessutom var det ju premiär för dem att gå på brittisk mark:)

Liverpool var en helt fantastisk stad! Ialla fall ur shoppingvinkeln,hehe! Jag och Linn gjorde inget kulturellt alls (förutom att äta hyfsat onyttig mat till både lunch och middag) utan spenderade hela dagen mellan 10.30 och 18 i butiker, shoppingcenter och caféer.
Det blev några godsaker för min egen del, men mest inhandlade jag julklappar. Så systrar och mamma, förbered er på julklappar inhandlade i Liverpool!
Jag åker gärna tillbaka någon gång och upptäcker lite mer av staden. Vi hade tänkt åka i ett pariserhjul ,liknande London eye för att se lite av stan, men det var för lång kö och alldeles för dyrt för att det skulle vara värt det.

Vid ett-tiden i natt la båten ut från Liverpool och vi åker nu norra vägen mellan Irland och Storbritannien ut mot Atlanten. Det gungar ganska mycket så jag har satt på mina armband och ska snart lägga mig och kolla på film. Senare i eftermiddag och kväll ska det bli ännu värre förvarnade överstyrman imorse medan vi fick pizza uppe på bryggan. Trevlig söndagstradition de tydligen har här ombord:)


Atlantic Cartier säkert förtöjd i Liverpool medan kranarna lyfter av en massa containrar.


Linn nere vid Albert Dock. Liverpool bjöd typiskt brittiskt väder - helmulet,blåst och regnstänk.


Den bästa av fyra bilder på mig. Haha,man kan inte alltid vara fotogenisk! ;)


Julskyltningen var redan uppe. De hade tom speciella julaffärer där det i princip bara fanns färdiga julklappsförpackningar. Lite trist kanske, men effektivt!


"The Liverpool eye"


Kommentarer
Postat av: nattis

åh, nice med pizza istället för ägg o bacon! :) fin bild på dej! :-*

2009-11-22 @ 17:43:10
Postat av: Jenny

Tina jag ställer gärna upp som resesällskap till Liverpool! vill också tillbaka och det finns jätte billiga flyg dit så kan man åka vidare till london också :P Är såååå avundsjuk på dig. NJUT! Saknar dig puss!

2009-11-22 @ 20:54:40
Postat av: Tina

Nattis: Ja,det var riktigt god pizza också! Alltid gött med sånt till frukost,trots att man inte är bakis;) Hehe,jaa,den var inte lika tokig som den såg ut att vara när jag kollade på kameran. Tack!:)



Jenny: Jaa,vad mysigt!:D Låter ju kanon! Har aldrig varit i London så det vore najs:) Kanske vi får ta med oss Sanna också. Det vimlar ju av Mollys-kopior i det landet;)

Jag njuter när det är lugnt. Nu är det STORM och alla är halvt sjösjuka. Usch..

Saknar dig med babe! PUSS

2009-11-22 @ 21:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0