Jungmanstina for real!

Idag har jag fått praktisera istället för att sitta och tråka på en lektion. Vi kör två-dagars rondering så halva klassen (6 pers) har två dagar teori och andra hälften (också 6 st) har praktik på däck och i maskin. Där får man gå runt med filippinarna och göra diverse arbeten som måste göras ombord.
Idag och imorgon jobbar jag på däck.

Idag har jag fått spejsla (heter det så?) rep (man flätar ialla fall ihop två olika rep så att det blir ett helt), plockat och städat på däck, surrat fast diverse saker på Lo-Lo däcket inför stormen som kommit över oss nu, städat ett förråd och det coolaste av allt. Använt värsta manliga verktyget som hackade bort gammal färg och rost så att man måste använda skyddsglasögon, hörselkåpor och andningsmask:)
Detta jobb gör dom för att de ska måla om däcket och de tycker att det är jättetråkigt, men jag tyckte att det var kul,haha!:D

Efter middagen var vi några i klassen som städade den tomma poolen så att vi kan fylla på den med nytt vatten imorn. Då blir det bad och bastu!:)

Nu ska jag vila mitt lilla huvud och kropp innan jag blir alltför sjösjuk. Det gungar ganska rejält. Det blir lite Sex and the city med Linn i min säng i vanlig ordning:) God natt!


Kommentarer
Postat av: Krister

Se där ja, rosthackan var en trevlig bekantskap, var det för att den vibrerade!? ;) Haha!



Tänkte på bilderna i maskin, vet inte om någon sagt det, men ofta finns det branddeckare som registrerar öppna lågor/blixtar så att använda blixt är en sådan sak som kan ordna att man får lite extra uppmärksamhet! Blev varnad för det på Atle så jag fick maskinisten att slå av det där innan det var dags att ta maskinbilderna (med blixt!).



Kul att du verkar trivas förresten!

2009-11-19 @ 23:55:09
Postat av: Tina

Haha,snusk!:P Nä,det var kul ett tag för det kändes som att man jobbade på riktigt. Men efter fyra timmar idag var det inte lika roligt..



Oops,tack för tipset!



Får se hur bra jag trivs ute på Atlanten sen..;)

2009-11-21 @ 00:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0