Imorgon blir det landkrabbor av oss allihopa!

Vi har precis kommit fram till Liverpool. Tydligen kom vi fram tidigare än väntat så nu ligger vi mitt i hamnen och väntar på bogserbåtarna som ska puffa oss in till kaj.

Det känns väldigt skönt att vi ligger fast och stilla hela natten för igår kunde jag INTE sova. Det gungade utav bara hel-vete vilket resulterade i en livrädd Tina. Jag somnade först runt halv fem på morgonen tror jag. Klockan ringde sju imorse, men konstigt nog är jag inte jättetrött. Kanske för att allt fortfarande är så nytt och spännande här ombord:)
Dock ska jag införskaffa sömntabletter inför den kommande Atlantenresan. Usch, vill inte ens tänka på hur mycket det kommer gunga...

Idag gjorde jag min andra praktikdag på däck. Under hela förmiddagen var jag nere på däck 1 som är under vattenytan och nålhackade färg och rost igen. Det verktyget vibrerar väldigt mycket så nu har jag träningsvärk i armarna,haha!
Sen kom en filippinare efter lunch och sa att jag inte fick knacka mer färg för det var inte bra för mig. Jag skulle få men för livet typ:P Så jag fick gå med honom fram på backen och hjälpa till när de skulle byta en tross. Jag fick vara ansvarig för spakarna som körde spelen vilket var ett mycket ärofyllt uppdrag!
Dock blåser det ju ganska mycket när man är till sjöss och trots solen som värmde lite grann så var jag helt genomfrusen när det var dags för rast efter två timmar.
Efter att ha värmt mig med lite te så var det dags att gå ut igen, så då körde jag byxor och tjocktröja under overallen också. Det hjälpte inte så mycket tyvärr.
Tur då att det finns en bastu ombord som fick värma min kropp och rädda mina ömmande axlar och nacke efter allt hackande:) Fast den bästa räddningen för dem var nog matrosen som kom med tigerbalsam och masserade in det. Haha, lite överrumplad blev jag allt, men de är allt bra omtänksamma de där filippinarna!:)

Imorn blir det som sagt lite turistande, men främst shopping här i Liverpool! Tanken är att inhandla så mycket julklappar som möjligt så det är klart...!

Tack för idag, slut för idag!
 


Kommentarer
Postat av: Linda

Bara en fråga: Vilken av matroserna var det som kom med tigerbalsam och smorde in det??!!??!!??!!??!!

Har ni haft mycket blåst?



Det gungar hos mig också för tillfället, sitter på X2000 till Sthlm och till min man som varit där uppe sen i onsdags. Vi ska på teater ikväll, till Drrrrramaaaaten förstår du =)

Hoppas du har det trevligt i Liverpool, det är en mysig stad!

Kram

2009-11-21 @ 13:24:00
URL: http://paerlan.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha,det var Nestor! Senare på kvällen frågade han om det hade blivit bättre i axlarna, så himla omtänksam:)

Nja,det har varit lagom tycker jag! Just nu blåser det hyfsat mycket,men ska tydligen bli värre fram mot em o kvällen..



Nä men gud så trevligt! Hälsa min kära hemstad:)

Liverpool var helt fantastiskt! Åker gärna tillbaka dit för mer shopping^^

Kram!

2009-11-22 @ 14:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0