Hujeda mig vad mycket mat!

Det blev ofrivillig träning ikväll. Kocken fick en stooooor leverans med mat och hela vår klass fick hjälpa till att ta in allt i byssan. Några var nere på bildäck och lastade in alla sex(!) pallar med mat i hissarna så var vi 5-7 pers inkl. kökspersonalen här uppe på däck 9 som bar allt in till byssan. Det tog en timme för oss sammanlagt ca 18 pers som bar och konkade.

Jag lovar att jag ALDRIG ska klaga igen på att vi får stora leveranser till skärgårdsbåtarna. Dom är en fjärt i rymden jämfört med det här. Vi snackar 1000 liter juice, 100 liter mjölk, 500 kg ris (alltså ett HALVT TON RIS!), 120 liter soja osv...Oh my!
Nu svider det i mina fingrar för att jag har burit så mycket, men det gäller att se det positivt. Nu kommer ju maten bara att bli ännu godare och även fast den hittills har varit väldigt bra och god så börjar man ruttna lite på att få liknande köttgrytor till middag varje kväll....

Här kommer två bilder från dagen.


Översta våningen av fyra i maskinrummet.



Ute på lastdäck så såg man bara en skymt av kommandobryggan!


Kommentarer
Postat av: Sami

du är ju fan sjuk som uppdaterar 2ggr om dagen!!!

2009-11-19 @ 00:30:37
Postat av: Tina

Ehem...Igår blev det faktiskt tre gånger tom tror jag;)

Haha,men jag känner jag mig inspirerad så gör jag! Och då skrivs det utav bara helvete:)

2009-11-19 @ 21:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0