Fiskmåsar och delfiner!

Fy bubblan vilken seg och tråkig dag det har varit idag!
Halva klassen inklusive mig fortsatte att smyga system nere i maskin och idag stod bränslesystemet på schemat. Det var svårt och tråkigt!

Men efter lunch hände det lite roligare saker. Hela klassen var uppe på bryggan där överstyrman skulle berätta lite mer om sitt jobb. Hon visade däckskontoret och det datasystem hon använder när hon ska lastplanera.
Sen gick vi ut på själva bryggan där hon visade vad alla skärmar och (de flesta av dem ialla fall) knappar var till för. Jag ,som redan listat ut att radarskärmen var en radarskärm, tittade ut lite genom fönstret och noterade att det flög enstaka fiskmåsar runt båten vilket är lite skumt då vi befinner oss någonstans mitt ute på Atlanten.
Rundturen på bryggan fortsätter och då, plötsligt händer det!

- Titta,delfiner!

Alla rusar mot fönstret och först såg jag dem inte, men sedan ser jag ca 4-5 ryggfenor komma upp genom vattenytan och dyka ner igen i rytmisk takt. Alla blev helt förstummade och försökte in till det sista se dem innan båten hade tuffat iväg för mycket..

- Ni vet att delfiner för tur med sig va? undrade överstyrman.

Nä, det visste vi inte. Men jag tycker vi hade en himla tur bara att få se dem tumla runt i Atlantens vågor:)


Kommentarer
Postat av: Krusbär

Ååh, lyckost!! Du kommer få så många upplevelser på den här resan. Låter som du har det bra ute på havet!

Pussar och kramar! <3

/Plutten

2009-11-24 @ 22:04:08
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!

Jag tycker det låter som du har det riktigt kul där ute på Atlanten även om smyga rör låter segt. Märker rören er när ni smyger? ;) Kramkram

2009-11-25 @ 17:21:33
Postat av: Tina

Plutten: Hihi,det sa överstyrman också! Ja,just nu är det underbart faktiskt. Havet är väldigt lugnt och vi närmar oss land:) Jag saknar dig och Kattis väldigt mycket dock!!!

Pussar och kramar tillbaka<3



Emelie: Ja,allt har ju sina för- och nackdelar. Men mestadels är det kul! Och NY känns lite hetare än Husarö;) Hihi, jag vet inte. Dom tycker nog om att få lite uppmärksamhet för en gångs skull iaf;)

Kram!

2009-11-26 @ 22:45:01
Postat av: Emelie

Ja vad skönt att slippa Husarö, den traden kan man lite väl bra kan jag tycka ibland. Det är sååå skönt att vara mammaledig från båtarna. Hoppas ni får mycket tid i NY :D Kram!

2009-11-28 @ 23:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0