Det var dags för fredagsmyyyyyyys!

Igår hade jag en teoridag igen. Och ja, vi smög system igen. Den här gången var det startluftens rör som fick äran. Dock gjorde vi lite roliga grejer också. På morgonen fick vi bland annat mecka lite med några gamla bränslepumpar och se på några av lärarens privata filmer från hans båtpraktiker under skoltiden i Kalmar.
Detta avslutade vi även dagen med. Det var lite kul att se filmer från Panamakanalen och isperioden uppe i Luleå. Definitivt roligare än att se bilder på ventiler och pumpar ialla fall!;)

Men när vi var nere i maskin och skulle kolla på den ordinare ritningen över startluftsystemet så tyckte några av oss att det var ganska långtråkigt. Vi började leka med en pappersloppa (ni vet, sån som man hade när man var liten). Det började ganska oskyldigt när Jonathan fick i uppgift att stå på ett ben i en minut.
Jag protesterade över hans lama sätt att stå på ett ben och urbrast därför:
- Stå i Captain Morgan-stil!
Han lydde uppmaningen och även Björn, som inte ens var med i leken, hakade på och sympatistod med Jonathan. Björn (i orange overall) var en riktig naturbegåvning på detta måste jag säga:)



Senare på kvällen blev Linn lite sjuk, så hon sov redan vid 16. Jag underhöll mig själv genom att träna, basta med några i klassen och sedan bädda ner mig i sängen med Kalle och chokladfabriken på datorn. Shit, vad jag blev sugen på choklad!! Ååh, när jag kommer hem ska jag unna mig en Marabou chokladkaka.
(För jag har ju inte alls unnat mig godis eller chips ombord hittills, nä nä....;)


Kommentarer
Postat av: Jonas



Haha!

"Captain Morgan-stil" får mig att tänka på Norra Brunn, keep it up Kristina!



Kram

2009-12-01 @ 10:01:29
Postat av: Tina

Haha! Det känns skönt och veta att jag alltid har en sittplats när jag är med dig. Oberoende på hur fullsatt det är;)

Hoppas allt är bra med dig!

Kram!

2009-12-02 @ 01:10:30
Postat av: Tjockisen

Kalle och chokladfabriken is the shit! Som jag skulle vilja smaka på en sån där fluffig chokladkaka, ge mig!

2009-12-02 @ 12:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0