Atlanten och bastande på denna

Jag kan numera inte bara stoltsera med att första gången jag korsade Atlanten så gjorde jag det med båt. Jag kan också säga att jag har bastat mitt ute på Atlanten. Det är det inte så många som kan säga:)
Åtta av oss studenter bastade och svalkade oss i den iskalla poolen. När vi alla satt därinne samtidigt så blev det efter ett tag inte bara äckligt varmt utan väldigt svårt att andas då syret började sina. Så vi satt där och skämtade om att det vore ett ganska komiskt sätt att dö på, 
i en bastu ute på Atlanten.
Vi såg löpsedlarna framför oss; Åtta studenter dog ute på Atlanten.
Då tänker man ju att de föll överbord och drunknade eller frös ihjäl. Men icke. Dessa åtta studenter dog av syrebrist i en bastu. Haha!

På tal om Atlanten så måste jag bara säga att jag är förvånad över hur blått och fint dess vatten är! Det är inget Östersjögrumligt här inte, snarare medelhavsblått.
Hur vackert som helst!


Skummande från båten



Såhär fint var det tidigare idag!
(Fråga mig inte om det är båten som lutar eller om det är jag som fotar snett:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0