Antwerpen

Cirka 1½ timme försenade så anlände vi till Antwerpen. Det var ganska coolt att se bogserbåtarna dra och puffa runt oss så att vi hamnade rätt till kaj! Och den 500 ton tunga akterrampen som sakta virades ned av överstyrman är inte heller något man får beskåda varje dag...
Nu ska vi ligga här till ca kl.22 ikväll, sedan bär det vidare mot Liverpool via Engelska kanalen!

Eftersom det är så stilla och skönt kanske man ska passa på att träna. Jag gjorde det igår, men det kan jag ju säga, att springa på ett löpband när det gungar och har sig ute på Nordsjön är inte det lättaste jag har gjort,haha!:P Konditionen låg på topp, men efter 3 km gav jag upp. Det blev för mycket balansövning av det hela;) Styrketräna gick lite lättare...

Men men, får se. Jag är grymt trött! Har hållt på att somna hela dagen under lektionerna. Sov inget vidare inatt heller, vaknade i princip varje timme och trodde att det var morgon. Dock så kunde jag somna om snabbt igen vilket jag inte gjorde igår natt. Så nu hoppas jag att det blir ganska stilla på havet så att jag kan få sova bra en natt. Snälla vädergudar?!

Dags för lite vila innan middagen! Får se om jag kanske ladda upp nån bild senare ikväll igen. Filippinarna verkar vara ganska heta på att få använda vår dator om kvällarna..:P

Ta hand om er där hemma!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha, jag känner igen det där med löpbandet.. när jag satt på träningscykeln en gång så höll den på att välta =) så det krävs lite övning =)

och du kanske får räkna med att sova dåligt några nätter till, och försök att sova utan öronproppar, bättre att vänja sig, plus att du har lättare att höra eventuella nödsignaler..

jag är fortfarande avundsjuk på dig, bara så att du vet! =)

2009-11-18 @ 17:34:28
URL: http://paerlan.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha! Och jag som tänkte att cykeln skulle vara bättre:P

Jo jag vet,det är nödsignaler jag oroar mig mest för,men jag KAN inte sova utan mina öronproppar. Är hur känslig som helst..

Jag är avundsjuk på att du har ett tyst sovrum,haha! Men ikväll kommer jag somna gott, vi går vid 2 inatt från Antwerpen:)

2009-11-18 @ 20:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0