S/S Martha och sömnbrist

Hej hopp!

Vårt internet ombord krånglar mer än någonsin så uppdateringarna blir inte så ofta som jag önskar. Igår hann jag skriva ett inlägg som jag tänkte publicera innan vi gick iland, men precis när jag skulle klicka på publicera så lade internet ner. Ååh,typiskt!

Hur som helst, det blev en trevlig överraskning att få gå iland igår under dagen. Vi skulle egentligen ha kommit fram på kvällen till Halifax, men anlände redan vid lunchtid så hela klassen förutom en gick iland igen.
Den här gången gick vi inte den långa vägen ner till stan utan en något kortare bit till ett stort shoppingcenter. Och hör och häpna, jag spenderade faktiskt inte så mycket pengar! De obehagliga minnena från när kreditkortet nekades i Baltimore spökade i huvudet så det drogs inte mer än nödvändigt:P

I övrigt så rullade helgen på i ett behagligt tempo. På lördagen gick jag elektrikerrundan med två andra från klassen. Dock hade jag ju tagit fel på tiden. Det var inte klockan 6 utan klockan 8. Så det var den nattens sömn! Jag hatar att gå upp, vakna till ordentligt och sen inse att man kan sova någon timme till.
Men men, elektrikerrundan var roligare och mer givande än motormansrundan ialla fall. Kändes bra att ha gjort något nyttigt under helgen för annars kollade jag mest på film eller satt framför datorn!

Idag har jag kännt mig extremt trött och lite hängig så jag tog först en sovmorgon för att kanske orka med dagen ändå. Men efter lunch gav jag upp och har istället tillbringat eftermiddagen i hytten med huvudet i maskinboken. Förutom när jag somnade till igen:)

Nu har vi nyss kollat på filmen S/S Martha. En gammal dansk klassiker till sjöss! Filmen har sina höjdpunkter, men är lite överdriven ibland kanske. Dock har den ju världens skönaste ledmotiv! (Fan, heter det så? Kommer inte på ett bra svenskt ord för themesong:P)


Ett litet foto som jag tagit med min nya Nikon D3000 och sedan redigerat lite i Photoshop.
Allt för julstämningens skull:)


Kommentarer
Postat av: Tjockisen

S/S Martha är grym! Passa på att sova vännen, det är riktigt segt på tillbakaresan när man får en timme mindre. PUSS!

2009-12-09 @ 12:10:40
Postat av: morsan

Fin julbild. Det skulle vi göra julkort av!

2009-12-09 @ 15:32:02
Postat av: Tina

Tjockisen:Jaa,jag gillar särskilt kapten o hans morgonsupar,haha!;)Som faan! Ikväll är det dags igen att ställa fram klockan. Suck! PUSS på dig med!



Mami: Tack så mycket!:) Kul att man ser mig i varje gglansig kula också,haha!

2009-12-09 @ 19:30:01
Postat av: kattis

ja, det heter ledmotiv på sv :D det var allt jag ville säga

2009-12-12 @ 21:04:38
Postat av: Mia

Fint! Du får bli förste fotograf hemma i jul.

Apropå julgran; måste bara berätta vad som väntade hemma när jag kom hem efter My Fair Lady igår. Micke hade köpt en julgran och pyntat den! Den stod där så fint med guldkulor och belysning. Och under fanns det julklappar, en tomte och en liten julbock! Och så hade han tänt ljus och gjort fint. Det är inte varje dag sånt händer. Det kanske finns hopp i alla fall : )



Hoppas ni har lite julmys på båten också.



Ses snart! Kramisar

2009-12-18 @ 09:37:28
Postat av: Tina

Det tackar jag för! Kommer bli fina bilder för en gångs skull med min finfina kamera=)

Oj oj oj! Gud vad mysigt det lät! Vilken överraskning:D Har du firat jul med han redan eller ska ni göra det efter den 24e?



Ikväll blir det adventsmys igen med Hipp Hipps julevangelium och tanken på att snart vara hemma igen:)

Puss o kram!

2009-12-20 @ 15:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0