Snart ställer vi fram klockan en timme också...

Hej hej hej!

Jadå, jag lever. Det är bara internet som har strejkat lite så jag har inte kunnat uppdatera någonting.

Hela veckan har jag varit otroligt trött och så även idag så ska snart gå och lägga mig. Kanske inte så konstigt att man är trött i och för sig eftersom det varit fullt drag hela veckan...

I tisdags och onsdags gick jag upp 5.40 eftersom det var min tur att gå motormansrundan då. Precis som det låter så är det en av motormännen som går en runda i maskin varje morgon och kollar lite olja, tryck och temperaturer. Eftersom det är ett stort maskinrum tar det lite mer en timme...
Från onsdag till och med idag har jag även varit mässjänta eller vad man ska kalla det. Jag har då varit i köket ungefär en kvart tidigare än resten av klassen och plockat fram mat och dryck,frukost,lunch och middag. Det är värst på morgonen när man bara vill sova så länge som möjligt...
Tisdag och torsdag var det landgång för oss och shopping hela dagen tär mer på krafterna än vad man kan tro:P
Inte får jag någon sovmorgon imorn heller för då ska jag och två till gå en elektrikerrunda. Precis som det låter är det elektrikern ombord som går någon slags rutinrunda varje lördagmorgon. Sa jag att det var klockan 6?

Suck. Skriver mer imorgon med lite bilder också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0