Så nära, men ändå så långt borta...

Idag hade då mina fötter ytterligare en premiär. Kanske den största premiären av dem alla på hela resan? De gick på amerikansk mark för första gången:)
Det finns filmbevis på det, men det kan jag inte lägga upp nu tyvärr eftersom internet är så segt att det nobbar Youtube...

Anledningen till den något sorgsna rubriken syftar ju såklart på att vi aldrig kom in till Manhattan eller New York överhuvudtaget. Vi blev fast här i New Jersey så Manhattan har jag bara sett på avstånd. Men jag klagar inte, det är inte varje morgon man drar undan gardinen för fönstret och ser ett upplyst Manhattan och Frihetsgudinnan när man tittar ut!
Bara den vackra synen gjorde det värt att gå upp när det fortfarande var mörkt ute kl.05.40 för att gå motormansrundan nere i maskin:)

Hela den soliga dagen har spenderats inomhus i ett stort shoppingcenter här i NJ. Det känns ändå helt okej! Jag har köpt många fina saker till mig själv och några julklappar också...
Bland alla inköp så är jag nog mest nöjd med dem från Conversebutiken (blev ett par vita och ett par svarta till mig), Levi's outlet (jeans för 140 spänn. Do I need to say more?:) och Victorias secret...!

Vi blev förvånade över den dåliga servicen som hägrade i de flesta butiker och särskilt på matstället, men jag lyckades ändå spendera ca 400 dollar. TACK kära gudmor för de 100 dollar som du bidrog med. De räckte bland annat till en ny resväska (där alla shoppingfynd kommer att hamna), en festklänning och mat för dagen:)


Folk skrattade lite åt oss, men tyckte ändå vi var söta som kom ut till vår transportbil med varsin likadan resväska och sugandes på varsin Starbucksdryck. Vi förstår inte vad det är som är så roligt?:)


För mina nyfikna systrar; här är några av mina fynd idag. Levi's jeans, två klänningar, Converseskorna, några toppar och ett halsband. Resten får ni se på julafton...!


Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Jag vill också shoppa! Speciellt klänningar och skor hehe. Njut av tiden ombord! Största pussen från mig!

2009-12-02 @ 12:29:01
Postat av: surisnattis

Jaaag dåå :(

2009-12-02 @ 12:46:26
Postat av: Tina

Tjockisen: Ooh,det fanns många fina klänningar! Skor var det sämre med..Jag njuter i fulla drag! Iaf när vi är iland;) Puss o kram till dig!



SurisNattis: Jaaag vadå? Tomten kanske kommer med nån klapp från staterna till dig också. Vem vet?;)

2009-12-02 @ 22:49:37
Postat av: Krusbär

Ååh! Nu längtar jag till julafton! Tina kom hem och visa oss allt nu!!! Saknar dina sadistiska kramar och pussar.

Puss och kram! <3 <3

2009-12-03 @ 19:10:13
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Mohahaha,snart kommer dom igen! Njut av friden du har hemma nu istället så ska du se att jullovet kommer bli en riktig pina för dig;)

Puss och kram!

2009-12-05 @ 03:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0