Plugg och pepparkaka



Nu har jag två teoridagar framför mig igen. De kommer nog dock vara helt okej! Idag har vi gått igenom lite olika system på tavlan och sen tittat på bunkerstationen och ångpannan nere i maskin.
Nu efter lunch har vi börjat snacka el och hur el kopplas. Just nu håller gruppen på att bygga ihop en liten elkoppling där vi har en lampa som ska kunna tändas/släckas med tre olika strömbrytare. På nåt sätt ska vi få in ett vägguttag också.
Jag läste ju elteknik förra hösten i Kalmar och trodde att jag skulle kunna lite. Eeeh,icke! Kände i och för sig igen lite när han gick igenom det teoretiska. Men det här med att koppla och kablar hit och dit är fortfarande ett mysterium.

Nää, då hade jag mysigare igår när jag låg i hytten och pluggade. Och fotade lite;)

Imorn blir det kanske lite mer el, men även julmys. Vi ska börja rita upp ritningar och baka en pepparkaksdeg till vår stora pepparkaksbåt som vi ska göra. Oh yes, det ska bli en modell av vårt fartyg. Jag lovar att det kommer upp bilder på det så fort det är gjort!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0