Inatt blir sista natten ombord!

Ankomsttider och avgångstider är något som aldrig är exakt till sjöss (till skillnad från mattiderna som är heliga!). Igår sa de att vi skulle komma fram på tisdagmorgon, men nu är det ändrat igen till ca kl.21 ikväll. Så om bara några timmar är vi tillbaka i trygga (och väldigt vintriga har jag förstått?!) Sverige. Hemresan får dock kvarstå tills imorn då en resa över natten med mina fem väskor inte lockar mig särskilt mycket;)
Några som bor närmre eller bara väldigt gärna vill härifrån drar redan ikväll. Känns väldigt konstigt att vissa kommer att sova hemma ikväll!

Dagen startade med ett abrupt uppväckande av brandlarmet och nyvaket tog jag mig till bryggan där hela klassen väntade, haha! Sen fick vi gå ner direkt igen då det som alla andra gånger inte var ett skarpt alarm.
Sedan har jag städat det sista, packat det sista och fixat det sista med foton etc. Nu väntar jag på middagen. Börjar bli riktigt hungrig!



Nåt slags försök att fånga bilden från fören över alla containrar. Det gick sådär med konstigt ljus och stelfrusna fingrar:P


Tror detta är någon dag innan Liverpool ute på Atlanten


Kommentarer
Postat av: Krister

Haha, ja det var många gånger som man tittade in schemat för hamnanlöpen och räknade på när man skulle komma till Stockholm och om man skulle hinna hem under lossningen och dylikt. Men allt som oftast så sket det sig fullständigt! :) Skärgårdstrafiken är oftast pålitlig, även om det finns undantag även där!

2009-12-22 @ 14:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0