En sån händelserik dag!

fast ändå inte...Hade återigen en teoridag, men idag har vi inte smugit några system! Det har faktiskt varit en enda stor Gott&blandat påse skulle man kunna säga:)

Vi började med att gå igenom motormansrundan (som alla vi elever ska gå två morgonar kl.6 var. Jag ska gå imorgon och på onsdag) på tavlan och sen gick vi tillsammans för att se var alla delar är någonstans.
Sedan ägnades förmiddagen åt brandprat, check av brandstationerna ombord och tittande på en gammal informationsfilm om bränder. Behöver jag ens säga att den var på VHS? :P
Efter lunch var det ännu lite mer prat om bränder, men sedan överraskade läraren. Vi fick i uppgift att göra en liten presentation i grupper om separatorer och länsvattenseparatorer. Jag, Johan och Robin fick länsvattenseparatorn så om det är någon som undrar hur en sådan fungerar kan jag gladeligen berätta det! Jag har läst på som f-n;)
Grupparbetet avbröts en stund vid tre-tiden för då var det återigen dags för en stoawaysearch. Man delas in i grupper med besättningen och söker igenom fartyget efter fripassagerare och denna gång letade vi även efter eventuella knarksmuggellådor. Återigen utan resultat. Om man inte räknar med de två droglådor och bomb som överstyrman hade placerat ut för att kolla att vi letar ordentligt:P

Imorgon är det då äntligen dags för resans höjdpunkt, New York. Tyvärr ,till allas stora förtret, så är det så pass ont om tid att vi inte kommer hinna in till Manhattan. Eller hinner gör man väl, men vad är två timmar på Manhattan liksom?
Vi nöjer oss med att shoppa väldigt billigt på Jersey Gardens istället vilket är en stor outlet/köpcenter i New Jersey. Då kommer vi förhoppningsvis ha ca 6 timmar på oss ialla fall. Det beror lite på när "immigration" kommer ombord och identifierar oss och ger oss landgångspass. Stenhårda USA ni vet. SUCK!

Eftersom jag inte har så mycket vettigt att skriva idag så bjuder jag på lite bilder från maskin. Det är ju ändå den stora anledningen till att jag är här, men ändå så få bilder på det:)



En del av kontrollrummet...


Färskvattenpumpar...



Värmeväxlare...


Haha! Jag bjuder på denna eftersom det inte finns så många andra bilder på mig...:P
Snett ovanför mig till vänster sitt kamaxeln.


Kommentarer
Postat av: Linda

oh, synd att ni inte hinner in till manhattan, men det tar ju ett tag tyvärr. däremot är jersey garden GRYMT stort, så där lär du hitta saker :)när vi var där så hann vi bara gå i några butiker, för de stängde direkt nästan..orutin..

haha, ta't lugnt med rollie, han blir lätt kär. han var väldigt kär i mig, och tindrade så där härligt med ögonen, och efter jag hade mönstrat av så mailade han till mig också.. :)



idag är det första december, och med det kom även minusgrader, så det har varit toppenväder här idag, solsken och lagom kyligt. dock ingen snö. men jag hoppas på det till helgen eftersom mina päron kommer då och det blir julmarknad på liseberg :)



ha det fint och ta hand om sig.

kram!

2009-12-01 @ 16:37:33
URL: http://paerlan.blogg.se/
Postat av: Krusbär

Vilken söt och tuff dotter man har!!!

Morsan som skriver på Lillis mail!

2009-12-01 @ 20:37:24
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Linda: Ja,men vi sa det. Åker man hit privat lär man inte åka till NJ. Så det var ju bara kul o shoppa lite billigt istället!:)

Haha,jag ska tänka på det i fortsättningen! O kanske inte ge min mailadress då...;P

Vad härligt det låter med sol o minusgrader. Äntligen! Det var sol här idag, men den märkte jag inte mycket av inne i Jersey Garden. Dock hittade jag en massa fina saker:)

Ta hand om dig med! Kram!



Mami: Tihii,tack! Vad gullig du är:)

2009-12-02 @ 01:06:30
Postat av: Tjockisen

Men då får jag väl helt enkelt förbarma mig över dig och så drar vi till NY en annan gång och lever livet, vad tror du? :)

2009-12-02 @ 12:24:10
Postat av: Tina

Tjockisen: DVD! Ge mig lite tid att tjäna ihop pengar bara så drar vi när lågprisflygen till NY kommer i vår:D Gosiskram från reservtjockisen

2009-12-02 @ 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0