Bildkavalkad från USA


Hamnen i New Jersey och Manhattan i morgonljus tisdag 1/12.

Efter all shopping i New Jersey åkte vi vidare mot Baltimore. Där skulle jag ju hålla hårt i plånboken med det gick sådär. Hittade så mycket fint på Victorias secret så det blev ytterligare 100 dollar där..Plus en fin jacka, linne och klänning på Wet seal. Sedan var det ju en dyr, men förutspådd, utgift att köpa systemkamera! Mitt kreditkort nekades när jag skulle betala kameran och då förstod jag att det var dags att sluta handla:P TUR att Linn hade tillräckligt med pengar på sitt kort så att jag kunde låna och få kameran ändå!


Glashuset längst till vänster är en shoppinggalleria där jag och Linn spenderade mesta tiden i Baltimore. Bakom skeppet ligger en liten galleria/food court där vi käkade lunch. Höghuset till höger är Baltimores World Trade Center.



Fettig amerikansk lunch på Five guys. Framröstad till bästa burgare och pommes av Baltimores befolkning flera år på rad. Vet inte om burgaren var så mycket att hurra för, men pommesen var yummie!


Kommentar överflödig.


Gallerian där vi shoppade. Precis ovanför första rulltrappan anar man en Starbucks skylt...



...där vi avslutade dagen med en svalkande Strawberry lemonade och njöt av en pepparmint brownie. Så jäkla gott!

Nu är vi i New Jersey igen. Kom hit ca. kl.12 amerikansk tid och ska åka igen vid 18. Alltså inte så mycket tid att gå iland. Men det var lika bra det för jag har inte råd att gå iland något mer:P Det känns sjukt att vi nu är på väg tillbaka mot Sverige igen! Vart tog tiden vägen liksom?

På måndag har vi bara två veckor kvar ombord och idag är det bara 19 dagar kvar till julafton. Skönt att alla julklappar är klara när jag kommer hem ialla fall! :)


Kommentarer
Postat av: Krusbär

Hej shopaholic!

Du skulle lagt över mer pengar från ditt sparkonto så du kunde betala allt! :P Det ser iaf jättefint ut på bilderna! Mamma säger att det är synd att ni är inomhus och shoppar hela dagen när det var så fint väder ute där! ^^ Blev det en bra kamera då?

Puss och kram!

2009-12-06 @ 11:19:20
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag vet...Men nu har jag fört över pengar till Linn från sparkontot istället:P Anledningen till att pengarna sinar är att jag bara fick 32 kr i lön denna månad av någon anledning. Måste nog maila min chef...

Det blev en jättebra nybörjar-systemkamera!:) Har börjat lära mig lite om den än så länge..

Haha! hälsa mamma att vi hann njuta av solen ändå!

Puss o kram!

2009-12-06 @ 20:20:22
Postat av: Mia

Man ska passa på att shoppa när man är utomlands, så du behöver inte ha dåligt samvete...

Det blev aldrig av att jag överförde pengar till dig i fredags, men nu är det gjort, så nu har du några tusen till på ditt konto!

Kram

2009-12-07 @ 21:12:52
Postat av: Mia

Man ska passa på att shoppa när man är utomlands, så du behöver inte ha dåligt samvete...

Det blev aldrig av att jag överförde pengar till dig i fredags, men nu är det gjort, så nu har du några tusen till på ditt konto!

Puss och Kram

2009-12-07 @ 21:13:54
Postat av: Mia

Hmm, meddelandet skickades två gånger... Måste vara skit bakom spakarna.

2009-12-07 @ 21:15:15
Postat av: Tina

TACK Mia! Det var precis vad jag behövde höra;) Jag är så nöjd med allting faktiskt!

Trevligt trevligt! Då ska jag kolla om de kom fram också:)

Puss o kram!

2009-12-08 @ 23:30:27
Postat av: Tjockisen

Härligt att skyltsamlarandan sprider sig, gayskylten ska lätt med i roligaskyltarsamlingen :) Och du, shoppa på!

2009-12-09 @ 12:07:31
Postat av: Tina

Haha,det gick ju inte att INTE ta kort på Gay street-skylten:P Haha, på tisdag är det heldag i Liverpool..Hmm,hur ska det gå?:P

2009-12-09 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0