Äntligen inne på bloggen igen!

Hej alla där hemma!
Åh vad skönt det känns att jag äntligen lyckas komma in på bloggen igen! Hoppas nu bara att vårt internet håller så pass länge att jag hinner publicera också..!
Det har hänt ganska mycket på över en vecka så jag kan inte skriva så detaljerat om allt. Då blir det 100 meter text, hehe!
Förra helgen så hade vi en liten fest med filippinarna. De bjöd oss på en massa dricka och snacks. Rolli som stod i baren och serverade oss var nog den bästa bartendern jag någonsin stött på. Man hann knappt dricka upp innan han gav mig en ny öl eller försökte få mig att dricka renat. Vet inte varför de var så generösa med spriten, men det kanske hade och göra med att de ville att vi skulle sjunga karaoke. Den musiken var nämligen den enda som erbjöds under kvällen:) Mig lyckades de dock aldrig med!
I tisdags så fick vi gå iland för sista gången innan Göteborg. Det blev en andra vända i Liverpool med ytterligare lite mer shopping för mig och Linn. Jag var lite kulturell också och gick på maritimmuseum. Det var mest en utställning om Titanic som lockade, men tyvärr så var den inte så stor. Det fanns dock en stor fin modell av skeppet som var väl värd att se!
Resten av veckan har flytit på i vanlig takt som alla andra veckor ombord här. Vi har haft teori varvat med praktik. Det enda är väl att teorilektionerna har blivit slappare och slappare i och med att läraren inte haft så mycket mer att lära ut. Vi har istället fått jobba i våra gula häften som skolan har gjort där vi fått göra lite olika uppgifter för att lära oss mer om fartyget och säkerhetsutrustningen ombord osv. Plus att vår fina pepparkaksbåt äntligen är klar! Jag måste säga att den är riktigt lik originalet och en stor eloge till dem som tog sig tid att grädda och limma ihop hela båten! Själv stod jag för degen:)
Snygg modell av Atlantic Cartier

Snygg modell av Titanic


Snygg hatt va? ;)

Kommentarer
Postat av: Krister

Kul att det flyter på, inte långt kvar nu va?!

ps. Snygg förmast på pepparkaksbåten! ;)



/K

2009-12-19 @ 18:30:54
Postat av: Tina

Ja,synd att internet inte har funkat som det ska sista veckan bara! Inte långt kvar nu, men vi är en dag sena så vi kommer hem på tisdag istället:)

Haha,det är vår kapten!

2009-12-19 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0