Äntligen fredag!

Teoridagarna flöt på ganska smärtfritt. Igår gick vi igenom hur regulatorer och kylsystem fungerar. Mest repetion för min del då jag lärde mig mycket om det förra hösten när jag läste maskinbefäl klass 7.
Efter lunch och resten av dagen så var det pepparkaksbåtbyggande som stod på schemat. Två av killarna i min grupp var riktigt insatta och klippte och mätte ut delar till konstruktionen. Kul att se dem så engagerade!:)
Medan de fortsatte med planeringen så gick jag och Sofie till byssan och gjorde degen. Den vart riktigt god, men när vi hade börjat grädda delarna så blev de jätteljusa och smakade inte så mycket.
Men men, tror de blir bra att bygga med ialla fall!

Idag är jag nere i maskin och går runt med en av motormännen Reggie. Vi har rengjort några filter i länsvattenseparatorn och sen börjat pumpa länsvatten överbord. Nu efter rasten ska vi göra lite experiment med den så att jag lär mig ännu mer. Tror det är lite för hans skull också då han är "ny" ombord. Han har bara jobbat här i tre månader. Vi får se vad det blir av dagen helt enkelt!



En av broarna vi åkte under på väg ut från New Jersey-hamnen


Kommentarer
Postat av: Krusbär

Är bilden tagen från båten? Häftig belysning iaf! :D

Saknar dig! <3

2009-12-11 @ 22:52:52
URL: http://linneakrusbar.blogg.se/
Postat av: Tina

Japp,det är den! Från soldäcket eller vad man ska kalla det...:P Saknar dig med Plutten!

2009-12-16 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0